Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Victor Ehikamenor, εικαστικός


Ο Victor κατάγεται από τη Νιγηρία. Είναι ζωγράφος, φωτογράφος και συγγραφέας. Ζει και εργάζεται κυρίως στο Λάγος, αλλά διατηρεί και ένα στούντιο στο Μέριλαντ των ΗΠΑ. Ερχεται στην Ελλάδα για πρώτη φορά και αγάπησε το Κόδρα με την πρώτη ματιά. Εξού και το ότι η φωτογραφική του μηχανή πήρε φωτιά. Μάλιστα, θα ήθελε να πραγματοποιήσει ένα φωτογραφικό project με θέμα τον πρώην στρατώνα και το Πεδίο Δράσης. Μαζί με άλλους 8 καλλιτέχνες από την Ασία και την Αφρική συμμετέχει στην έκθεση Post Colonial Photo Studio με μία φωτογραφία που έχει τίτλο «Αμερικανική εισβολή».

Victor Ehikamenor 

Θα έλεγα πως η ζωγραφική επέλεξε εμένα, καθώς σχεδίαζα και ζωγράφιζα από τα πέντε και δεν είδα ποτέ κανένα λόγο, για να σταματήσω. Αργότερα, ανακάλυψα ότι εκτός από μέσο κοινωνικής, πολιτικής και αισθητικής έκφρασης η τέχνη μπορούσε να είναι για μένα και ένας τρόπος για να βιοπορισθώ. Κόλλησα μαζί της, είμαι τυχερός!

Νιώθω εμπνευσμένος κάθε στιγμή, εκτός από τις ώρες που κοιμάμαι. Ως ζωγράφος, φωτογράφος και συγγραφέας, έχω σχεδόν πάντα έμπνευση και είναι η ιδέα που οδηγεί στο τι μέσο έκφρασης θα χρησιμοποιήσω, κάθε φορά, ποτέ το αντίθετο.   


Από όλα τα υλικά μ’ αρέσουν περισσότερο το μελάνι και η πένα σε χαρτί. Μπορώ να δημιουργήσω οπουδήποτε με πένα και μελάνι, ακόμη και ενώ είμαι σε ένα αεροπλάνο.

Μου αρέσει επίσης να δουλεύω με κιμωλία στον τοίχο, καθώς μου δίνει την ευκαιρία να σκεφτώ πώς τους παλιούς καιρούς οι ιερείς ζωγράφισαν πάνω στους τοίχους των ναών.
 
Για κάποιους η τέχνη είναι πολυτέλεια, για άλλους είναι ανάγκη. Δεν μπορεί να ταιριάζει σε όλους σαν ρούχο one size. Κάθε άνθρωπος βλέπει και σχετίζεται με την τέχνη διαφορετικά.

Το θέμα της δουλειάς που παρουσιάζω στο  Πεδίο Δράσης Κόδρα είναι σχετικό με την μεταποικιοκρατία. Στόχος μου ήταν σε αυτό το project να διερευνήσω τις επιπτώσεις που έχει η εισβολή ενός ξένου πολιτισμού σε μια προϋπάρχουσα κουλτούρα.

Είναι τιμή μου να συμμετέχω στο Πεδίο Δράσης Κόδρα, σε αυτή την ιστορική έκθεση σύγχρονης τέχνης στην αρχαία χώρα, Ελλάδα.

 Επιμέλεια Μαρία Σαμαρά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου